Stadig flere ønsker å ta gode, grønne valg. Likevel synes folk flest at det er vanskelig, og mange er lei av all den grønne markedsføringen de blir eksponert for.
- Tid: Tirsdag 29. november kl 09-10. Enkel frokost fra kl 08:30
- Sted: Grand hotel Oslo. I tillegg streames seminaret.
Opptak fra seminaret
Nå er tallene fra Svanemerkets nordiske forbrukerundersøkelse klare. Her har vi spurt forbrukere i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Island om bærekraftig livsstil. Hvor opptatt er forbrukerne av miljø og hva er de viktigste sakene? Hvor motivert er de for å ta grønne forbruksvalg? Og hvor lett er det å gjennomføre dem i praksis?
Program
- 8:30-09:00: Enkel frokost
- 09:00: Cathrine Pia Lund, administrerende direktør i Miljømerking Norge, ønsker velkommen
- Kjersti Toppe, barne- og familieminister, innleder
- Presentasjon av funn fra årets nordiske forbrukerundersøkelse, The Nordic Consumer Sustainability Index 2022, utført av Ipsos for Svanemerket
- Er grønnvaskingens tid forbi?
- Bærekraftskommunikasjon i praksis: En samtale med Camilla Skjelsbæk Gramstad, Head of Sustainability i Elkjøp Nordics, og Katrine Fylling, Category & Shopper Marketing Manager Intimate Hygiene Norge, Libresse
- Utdeling av Svanemerkets merkebrukerpris
Kontakt oss
Hvis du vil ha mer informasjon om seminaret, få tilsendt presentasjoner, eller har spørsmål om markedsføring med Svanemerket.
Karl-Oskar Smerud Nicolaisen
Markedsansvarlig digital og innsikt
+47 97105756kon@svanemerket.dev05.dekodes.no