Markedsføring og kommunikasjon med Svanemerket

Med skyhøy kjennskap og tillit i den norske befolkningen er Svanemerket et godt verktøy for miljøkommunikasjon. Her kan du se hva du kan si om dine svanemerkede produkter, laste ned logo, lese reningslinjer for merkebruk og se eksempler på bruk av Svanemerket.

96%

i Norge kjenner Svanemerket

83%

mener Svanemerket gjør det enkelt å ta gode miljøvalg

86%

har tillit til at svanemerkede produkter er gode miljøvalg

Kilde: Forbrukerundersøkelse på oppdrag for Svanemerket (Opinion 2024)

Svanemerket er et kvalitetsstempel

Ole Robert Reitan, CEO i Reitan Retail, som eier Uno-X Mobility.

Vi tror Svanemerket gjør det enklere for forbrukere som ønsker å ta mer bærekraftige valg

Frode B. Hansen, administrerende direktør i Mascot Høie AS.

Svanemerket som kommunikasjonsverktøy

Forbrukerne overøses med grønnvasking, og EU strammer inn på regelverket for miljømarkedsføring. Hvilke konsekvenser får det?

Les mer >>

Ta kontakt om du vil ha hjelp til markedsføring og kommunikasjon med Svanemerket!

Christine Opland

markedsrådgiver

+47 91177270co@svanemerket.dev05.dekodes.no